Wat doet een contactpersoon? 

De contactpersoon is een laagdrempelig aanspreekpunt op school voor leerlingen, ouders en personeel, bij klachten over de schoolsituatie. Dit kunnen klachten zijn op het gebied van ongewenst gedrag, zoals (online)pesten, (seksuele) intimidatie, roddels, discriminatie en agressie.  

De contactpersoon verzorgt de eerste opvang; luistert, brengt het probleem in kaart, vraagt welke stappen al genomen zijn, geeft overzicht over mogelijke vervolgstappen, denkt mee bij het maken van een keuze. De contactpersoon kan je ook verwijzen naar en in contact brengen met bijvoorbeeld de externe vertrouwenspersoon, het bestuur, de directeur, de klachtencommissie. De contactpersoon zal niet bemiddelen en ook niet het probleem oplossen, maar is eerder een wegwijzer.  

De gesprekken zijn vertrouwelijk. Met als uitzondering als het gaat om seksueel misbruik; dan is er een wettelijke meldplicht. 

U kunt een afspraak maken via de mail en eventueel uw voorkeur aangeven voor één van de contactpersonen. Dit kan via: contactpersonen@schoollyndensteyn.nl  Ook kunt u ze op school aanspreken om een afspraak te maken.  

 

Wie zijn de contactpersonen?

Mijn naam is Bettina Krol. Ik werk inmiddels zo’n 14 jaar op School Lyndensteyn als leerkracht op het SO. Ik vind het belangrijk dat iedereen zich veilig voelt en gehoord voelt. Niet alleen onze leerlingen, maar ook collega’s en ouders. Dat is voor mij ook de reden dat ik heb gereageerd op de oproep waarin interne contactpersonen voor de school werden gezocht. Ik hoop dat ik een waardevolle bijdrage kan leveren in de veiligheid en het gevoel gehoord te worden. En het liefst hoop ik uiteraard niet nodig te zijn!

Ik ben Ellen Bekkers. Ik werk 19 jaar op School Lyndensteyn, sinds dit schooljaar als coördinator voor de externe stages. Ik vind het belangrijk dat leerlingen mooie herinneringen overhouden aan hun tijd op School Lyndensteyn. Ik wil daar graag een bijdrage aan leveren. Schroomt u niet en vraag ons om hulp, we zijn er voor!